STRONA GŁÓWNA / AKTUALNOŚCI / ECHO WARSZTATÓW MISYJNYCH

Echo warsztatów misyjnych




Jak zastosować media w animacji misyjnej w szkole i parafii?

Temat ten podjęła Monika Rybczyńska podczas misyjnych warsztatów katechetycznych. Żeby dobrze wykorzystywać media, musimy nauczyć się tego jak myśli i czego oczekuje odbiorca. Dzisiejszy człowiek potrzebuje jasnych klarownych komunikatów, atrakcyjnej formy wizualnej i ciekawostek. Poza tym mamy bardzo mało czasu, żeby zaciekawić odbiorę, naszym projektem, musimy to zrobić w pierwszych sekundach, dlatego trzeba mówić prostym i zrozumiałym językiem. To trudna sztuka, ale jest możliwa do opanowania. Projektować na skróty, szybko, jasno i prosto.

Proces projektowy – Sporządzenie Briefu?

Informacje o grupie, badania, analiza. Zadanie do kreacji. Grupa docelowa. Cele komunikacyjne. Wskazówki wykonawcze. Elementy obowiązkowe. Dedline.

Identyfikacja

Zadaniem było wymyślenie czegoś co charakteryzuje miasto świętych i zrobienie projektu. W tym kluczu szukaliśmy identyfikacji misji. Jest to kolor i logotyp, który powtarza się na wszystkich slajdach prezentacji, ulotkach itp. Kolor musi się tłumaczyć. Co z kolei ma wykazać się dobrą jakością, której należy się uczyć.

Warsztaty prowadziła Monika Rybczyńska

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Swoją przygodę z mediami rozpoczęła jako reporterka, szybko jednak okazało się, że jej pasją nie jest tylko dziennikarstwo, lecz również stawanie po drugiej stronie kamery, grafika i montaż video. Pracowała i współpracowała z największymi: Rzeczpospolita, TVP1, TVN, Onet, NC+. Montuje filmy, animacje, projektuje wirtualne studia, animacje koncertowe, robi grafiki, zdjęcia, strony www. Jej największym osiągnięciem jest zaprojektowanie logotypu oraz identyfikacji wizualnej największego spotkania młodych na świecie – Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016.

ZOBACZ TAKŻE